رییس جمهور: ایران در 10 سال آینده به یكی از مراكز علمی دنیا تبدیل می شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد 'ظهر دوشنبه در آیین افتتاح همزمان 40 پروژه علمی، صنعتی و پزشكی در استان گیلان افزود: باید دست به دست هم دهیم تا كشور را بخوبی بسازیم زیرا می توانیم با ساختن ایران به جایی برسیم كه همه چشم ها به سوی ایران برگردد.

وی با یادآوری اینكه دست های پلید فراوانی در گوشه و كنار دنیا در هم تنیده شده است تا ایران ساخته نشود، خاطرنشان كرد: همه حرف های آنها (دشمنان) علیه كشورمان بهانه ای بیش نیست؛ زیرا می دانند كه اگر جمهوری اسلامی ایران ساخته شود در آن صورت الگویی متعالی برای ملت ها خواهد شد.

رییس جمهوری تصریح كرد:با الگو شدن ایران در آن صورت در دنیا هیچ ملتی به حرف قدرت های استكباری گوش نخواهد داد.

احمدی نژاد با بیان اینكه قدرت های استكباری صنعت پیشرفته خود را به رخ ملتها كشیده و از این طریق خود را الگوی دنیا معرفی می كنند، تاكید كرد كه این معادله باید تغییركند.

رییس جمهوری افزود: باورم این است تنها ملتی كه می تواند و ظرفیت برهم زدن این معادله را دارد، ملت ایران است.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه امروز در كشور همه در یك جهت و دست به دست هم در جهت ساختن ایران باید گام برداریم، اظهارداشت: هر دست و كلامی كه بخواهد این هدف را مخدوش و ذهنیت ها را به جایی معطوفف كند كه ملت ایران توانایی برهم زدن این معادلات را ندارد در نقطه مقابل است.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: هر فرد، هر عمل تبعیض آلودی انجام دهد و یا تحقیر، بی عدالتی و ظلم كند و حقوق مردم را نادیده بگیرد در نقطه مقابل هدف ملت ایران قرار دارد.

احمدی نژاد در ادامه با بیان این كه از انسان جز نیكی و خدمت چیزی باقی نمی ماند خاطر نشان كرد: آنچه كه برای تعالی جامعه، رفع مشكلات دیگران، آبادانی كشور و برافراشته شدن پرچم توحید، عدالت و عزت یك ملت بزرگ صرف می شود ماندگار است.

رییس جمهوری با یادآوری این كه امروز خداوند این فرصت را به ملت ایران داده است كه در عرصه های بزرگ و سرنوشت ساز الگو و پیشگام جامعه بشری باشد، افزود: در دنیای امروز برای همه اهل فهم روشن شده كه پیام و اندیشه ملت ایران و اعتقادات آنان همان گمشده ای است كه بشریت هزاران سال به دنبال آن جستجو می كرد.

رییس قوه مجریه اندیشه ملت ایران را در برافراشتن پرچم توحید، عدالت و كمال برای آحاد انسان ها دانست و گفت: ملتی كه برای دنیا پیام نداشته باشد نمی تواند ادامه حیات دهد؛ در واقع اگر برنامه ای برای اصلاح جهان نداشته باشد در اصلاح خود هم خواهد ماند.

رییس جمهوری ادامه داد: كشوری كه مدعی پیروی از بهترین های هستی است باید بسیار زیبا، آباد و پیشرفته باشد؛ در واقع همه مسایل آن از جمله صنعت، زیرساخت، هنر و اخلاق آن الگو باشد.

احمدی نژاد خاطر نشان كرد: اگر رفاه و عدالت برای كل بشریت می خواهیم نباید فقر و بیكاری در یك گوشه كشور باشد چرا كه این دو با هم همخوانی ندارند.

رییس قوه مجریه ساختن ایران را مستلزم همراهی، همدلی و كار و تلاش آحاد جامعه دانست و گفت: انجام این ماموریت گام به گام و با تحمل كردن سختی ها امكانپذیر است.

** گام جدید ایران در دانش پزشكی

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره برخی از پروژه هایی كه در سفر روز جاری وی به گیلان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: با تولید یك قلم داروی ضد سرطان، جمهوری اسلامی ایران گام دیگری در عرصه پزشكی در جهان برداشته است.

وی یادآور شد: بیماری ها به دلیل نوع زندگی و رفتار جامعه بشری هر روز در حال افزایش و مقابله با آن كار سختی است.

احمدی نژاد با بیان این كه در دنیا صهیونیست ها بر عرصه های اصلی جهان از جمله نظام بانكی، اقتصاد، مراكز اصلی سیاست و مراكز تخریب فرهنگ ها حاكم هستند، یادآور شد: دنیا در عرصه دارو و درمان تحت سیطره صهیونیست ها است و آنها داروهای مورد نیاز ملت ها را به صورت قطره چكانی و بسیار محدود به ملت ها تزریق می كنند.

رییس جمهوری با بیان این كه ثروت، جان و سلامت ملت ها را به غارت می برند، خاطرنشان كرد: آنها حتی دارو را تحریم سیاسی می كنند.

رییس قوه مجریه موفقیت دانشمندان و متخصصان كشور در حوزه های علمی و پزشكی كشور را یادآور شد و گفت: ورود به این عرصه نیازمند خودباوری، شجاعت و پشتوانه علمی بسیار بالایی است كه خوشبختانه امروز محققان و دانشمندان ما با همت و دلسوزی پای كار ایستاده اند.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: پیشرفت های پزشكی در كشور به نحوی است كه داروهای موثر و پیشرفته ای برای درمان بیماری ها در راستای خدمت به مردم تولید و به آنها معرفی می شود.

** باید بخش مهمی از خدمات كشور در روستاها باشد

رییس قوه مجریه ضمن تشكر از همه عوامل و پشتیبانان در اجرای پروژه های مختلفی كه امروز در استان گیلان به بهره برداری رسید به پروژه مسكن مهر اشاره كرد و گفت: مسكن یك مساله بسیار مهم برای خانواده ها است زیرا این مكان مركز تربیت انسان های متعالی و محل استحكام خانواده است.

وی طرح های مسكن مهر را نیاز اضطراری كنونی مسكن در كشور دانست و گفت: باید به شرایط متعادلی در عرضه و تقاضای مسكن برسیم تا مردم دغدغه ای در این بخش نداشته باشند.

رییس جمهوری در ادامه به پروژه گازرسانی به روستای تنیان اشاره كرد و گفت: باید بخش مهمی از خدمات كشور در روستاها باشد زیرا اگر روستا آباد و با نشاط باشد شهرها نیز پیشرفته و آباد خواهند بود.

** آزادراه قزوین رشت در زمره زیباترین مسیرهای ارتباطی كشور

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به كلنگ زنی مسیر آزادراه قزوین رشت در محدوده منجیل و رودبار اشاره كرد و گفت: این مسیر یازده كیلومتری گلوگاه بسیار مهم این آزادراه جهت تسهیل تردد در این منطقه است.

رییس جمهوری ضمن اظهار امیدواری از اتمام هر چه زودتر این مسیر 11كیلومتری خاطرنشان كرد: با تكمیل این بخش، آزادراه قزوین - رشت یكی از زیباترین مسیرهای ارتباطی كشور خواهد بود كه از جنگل، كوه، دشت و مناظر زیبای طبیعی منطقه عبور خواهد كرد.

احمدی نژاد در عین حال بسیاری از اقدامات در حال انجام در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: پروژه راه آهن از جمله مهمترین پروژه هایی است كه سال ها در این منطقه مطرح شده است.

وی با یادآوری این كه این پروژه راه آهن در استان گیلان در حال انجام است، گفت: با ادامه مسیر راه آهن تا آستارا بخش دیگری از مسیر ترانزیت شمال به جنوب از طریق خطوط ریلی به سرانجام می رسد.

** دیار اندیشه های بلند و دستان پربركت

رییس قوه مجریه در ابتدای سخنان خود مردم استان گیلان را مردمی دانست كه در طول تاریخ پرچمدار ایمان، توحید، عدالت، عشق به ارزش های الهی بودند.

احمدی نژاد در ادامه دیار گیلان را دیار اندیشه های بلند، دستان پربركت و همت های بزرگ توصیف كرد.

حدود 40 طرح صنعتی، عمرانی و پزشكی در استان گیلان امروز (دوشنبه) در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به این استان به طور همزمان به بهره برداری رسید.

احمدی نژاد در نخستین مرحله از سفر یك روزه خود به استان گیلان با حضور در مجتمع مسكونی 210 واحدی مسكن مهر خمام، بطور همزمان 13 هزار و 500 واحد مسكن مهر در نقاط مختلف استان گیلان افتتاح كرد.

رییس جمهوری پس از افتتاح پروژه های مسكن مهر، كلنگ آغاز عملیات اجرایی یازده كیلو متر از آزاد راه رشت - قزوین در محدوده منجیل- رودبار را به زمین زد. این پروژه با اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

از 40 پروژه یاد شده، 16 پروژه در بخش صنعت و معدن، 11 پروژه در بخش های مختلف زیربنایی، 5 پروزه در زمینه آموزشی و پزشگی، 5 پروژه در بخش تامین آب، دو پروژه در بخش تعاون و یك پروژه نیز در بخش مسكن مهر است.

همچنین از مهم ترین پروزه های یاد شده كه امروز در استان گیلان به بهره برداری رسید، می تواند به مجتمع 'دخانیات گیلان' اشاره كرد كه از مصوبات دور نخست سفر هیات دولت به این استان به شمار می رود.

با بهره برداری از این مجتمع سالانه نزدیك به 24 میلیارد نخ سیگار تولید خواهد شد. این پروژه با مشاركت و سرمایه گذاری كشور ژاپن احداث شده است.

پروژه تولید داروهای ضدسرطان ، تولید مفتول مسی، تولید قطعات لاستیكی خودرو ، تولید پروفیل آهن، تولید انواع رنگ اتومبیل صنعتی و روغنی ، تولید موتورهای لوازم خانگی ، تولید دستكش های صنعتی و خانگی ، تولید كاغذ كرافت از ضایعات كاغذ و مقوا ، تولید روغن سبوس برنج، تولید آهك و تولید داروهای دامی از جمله طرح هایی است كه در جریان سفر یك روزه رییس جمهوری به استان گیلان به بهره برداری رسید.

همچنین دانشكده دندانپزشكی سایت لاكان، پلی كلینیك تخصصی بعثت، بازار ماهی رشت از بزرگترین عرضه آبزیان در كشور، ترمینال مسافربری دریایی و گازرسانی به روستان 'تنیان' نیز در جریان سفر احمدی نژاد به استان گیلان به بهره برداری رسید.

سیام**2023**1478**9132**2026





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: